Pagalbos vaikui metodai dėmesio sutelkimui
Neramus žmogus negali susikaupti, jam sunkiau atrasti pozityvius jausmus, dažnai susiduria su nepaaiškinamu nerimu, dėmesio koncentravimo ar atminties problemomis, tampa sunku kokybiškai perteikti žinias.
Seminare „Pagalbos vaikui ir mokytojui metodai dėmesio sutelkimui ir emocijų reguliavimui“ pristatysime relaksacinėms erdvėms kurti reikalingą įrangą ir priemones ugdymo kokybės gerinimui, skirtas vaizdinei komunikacijai, ir sensorinei integracijai, dirbant su specialiųjų poreikių vaikais, skirtas padėti jiems „įsižeminti“ ir nurimti veikiant relaksacinėse erdvėse pritaikius žaidybines veiklas, paremtas „Mindfullness“ praktika, kas padės lengviau integruotis ugdymo veikloje ir susikaupti pamokų metu.
Antroji seminaro dalis skirta mokytojo pozityvaus požiūrio kūrimui, pasitikėjimui savo darbų prasmingumu sustiprinimui, o taip pat mokomasi planuoti darbus taip, kad galima būtų ne tik sėkmingai įgyvendinti planus, bet derinti juos su poilsio rėžimu, atstatant jėgas.
Seminaro turinys:
- Šiuolaikinių vaikų portretai: IJA, ASS, Hyperaktyvumas ir jų poreikiai.
- Multisensorinio kambario įkūrimas įstaigoje, paskirtis, tikslingų priemonių parinkimas ir veiklų jame organizavimas.
- Specialiųjų techninės pagalbos priemonių pristatymas ir taikymas: pasunkintos, vaizdinės stimuliacijos, vaizdinės komunikacijos priemonės.
- Dėmesio sutelkimą aktyvinančių priemonių apžvalga ir integravimas ugdymo veikloje: stalo žaidimai, sensoriniai indai, dėmesį sutelkti skatinantys pratimai.
- Sėkmingo, emociškai švaraus mąstymo įgūdžių formavimo įrankiai: minčių švaros pratimai, priemonių emocijų pažinimui apžvalga ir taikymas.
- Nuostatų įgijimas ir vertybių išsigryninimas (vertybinių, etinių-profesinių nuostatų teikimas ir įgijimas): Savivertės ir pasitikėjimo savo darbų prasmingumu sustiprinimo būdai, veiklos. Vertybių nusistatymo anketa-klausimynas.
- Pozityvus požiūris mokytojo darbe – jo įtaka mokiniui ir būdai kaip tokį požiūrį formuoti ir išlaikyti (negatyvių minčių išvalymas, dėmesio sutelkimo kryptys, kūno kalba, balso ir žvilgsnio galia energijos šaltiniai atsistatymui).
Lektorė: I. Sosnovska, Janida vadovė, Filsoma projekto autorė.