Patyriminė emocijų pažinimo edukacija "Augink sparnus kaip drugelis"
Edukacijos metu, per emocijų gamtinį pažinimą, padėsiu auginti vaikams sparnus:
- Susipažinsime su drugelio metamorfozėmis, jam draugiškos aplinkos kūrimu. Ieškosime jo simbolikos reikšmių. Auginsime sparnus per savo ir draugų emocijų pažinimą.
- Komandinių žaidimų pagalba mokysimės pažinti sunkias emocijas - nerimą ir pyktį, mokysimės su jomis susidraugauti, jas išreikšti.
- Mokysimės emocijas keisti, išlieti, nukreipti mums naudingu keliu, jas išreikšti tinkamais žodžiais.
- Praktinėje dalyje atliksime eksperimentą stiprioms emocijoms pažinti arba iš modernaus šilkinio molio lipdysime portretus, drugelius, juos prakalbinsime, ieškosime panašumų su žmogumi.
- Atliksime fizinius pratimus, mažinančius įtampą, skatinančius dėmesio koncentraciją.
- Mokysimės priimti ir sakyti komplimentus.
Rekomenduojamas amžius - nuo 7 m iki 99 :) Tinka vaikams ir suaugusiems, adaptuojama, žinant dalyvių amžių. Edukacijos kaina susitinkant gyvai mūsų arba Jūsų numatytoje vietoje Vilniuje 9 eur žmogui (susirinkus ne mažesnei kaip 16 žmonių grupei). Galima organizuoti edukaciją nuotoliniu būdu, kai Jūsų vaikams išsiunčiame veiklos dėžutė su instrukcija ir susijungus nuotoliu projektas įgyvendinamas žingsnis po žingsnio instruktuojant virtualiai.
„Jeigu nori skristi, turi kantriai pats auginti savo sparnus!“ – jei galėtų kalbėti žmonių kalba, pasakytų suaugęs drugelis. Vikšras negali skristi bet jis žino, kad ateityje tikrai skris – reikia laiko. Susisukęs kokone jis pats vienas kantriai augina savo sparnus. Ir niekas negali paskubinti šio proceso, jei įsikiš, netgi norėdamas padėti – vikšro svajonę pavers gražių, tačiau silpnų sparnų išsipildymu, nes jis negalės skristi.
Vaikas, kaip tas drugelio vikšras, sulig kiekviena diena augina sparnus ir ruošiasi įdomiam gyvenimo skrydžiui. Edukacijos metu sparnus auginsime per savo ir draugų emocijų pažinimą, emocijas atrandant patyriminiu būdu - žaidžiant komandinius žaidimus, išjaučiant emocijas veidu, kūnu, garsu, per muziką, per jausmą, per lytėjimą, gyvenimiškus pavyzdžius, mokantis jas nukreipti tinkama linkme, susikurti norimą nuotaiką, žaidžiant dėmesio sutelkimo žaidimus.
Visų šių eukacijos metu patirtų praktikų dėka, lavinamas emocinis intelektas, susitelkimas, žmogus nurimsta, atsiplaiduoja, tuo pačiu stiprėja ir draugystė, kuriamas tarpusavio ryšys tarp vaikų, tarp vaiko ir mokytojo, generuojama gera nuotaika.
Apie autorę:
Edukacijas emociniam socialiniam pažinimui pradėjau kurti prieš 6 metus savo sūnaus dėka. Būtent jam buvo labai sunku prisitaikyti mokykloje, įžengus į pirmą klasę sunkiu mums abiems gyvenimo etapu. Edukacijos metams bėgant tobulėjo, į jas įtraukiau daug komandinių žaidimų, pastebėjusi vaikų susidomėjimą, apie emocijas, pradėjau kalbėti vaikų ypač mėgiama kalba - per kūrybines veiklas. Pastebėjau, kad mano kurtos edukacijos naudingos vaikams, bet ir suaugusiems, ypatingai metų pradžioje ar po atostogų, kai vaikai grįžta atitolę ne tik nuo mokysmosi proceso, bet ir vieni nuo kitų, kai jiems ypatingai sunku ilgesniam laikui sutelkti dėmesį.